Uniform

Het uniform toont dat je lid bent van Scouts en Gidsen Vlaanderen.
Het uniform verwijst ook naar de waarden van de beweging.

Wij zien graag alle leden verschijnen in uniform.

Kapoenen en Kawellen:

Voor Kapoenen en Kawellen bestaat het uniform uit een scoutsdas en een T-shirt gekentekend door Scouts Laetitia Geetbets of door Scouts en Gidsen Vlaanderen. De kapoenen hebben de mogelijkheid een kapoenenpull te bestellen. Vraag meer info bij de kapoenenleiding.

Jogi’s, Givers, Jins:

Voor de Jogi’s, Givers en Jins bestaat het
uniform uit dezelfde scoutsdas, T-shirt en een scoutshemd.

Uniformenteam:

Wij hebben sinds enkele jaren een uniformenteam.
Hier hebben jullie de mogelijkheid om voor elke activiteit scoutskledij te passen en te bestellen.

De T-shirten, dassen en onze pullen zijn rechtstreeks bij ons te verkrijgen. Andere scoutsmaterialen of kledij vind je in de Hopper.

Als je vragen hebt rondom het uniform of iets wil bestellen mag je dit team altijd hierover aanspreken. Je kan hen ook mailen via het mailadres uniformenteam@scoutsbets.be

Wat doe je best aan om naar de scouts te komen?

We plannen onze activiteiten zoveel mogelijk buiten dus is het noodzakelijk dat je u kleed naar het weer. Zorg er ook steeds voor dat je zoon/dochter kleren aan heeft die vuil mogen worden. Je beste kleren of de nog blinkende schoenen kunnen dus best in de kast blijven.

Tijdens de koudere periodes is het zeker aangeraden om je kinderen  warm aan te kleden en hen voor de zekerheid een regenjas/ dikke jas mee te geven, wij spelen meestal buiten ook als het wat minder mooi weer is.

Wat laat je best thuis als je naar de scouts komt?

Een GSM, MP3-speler en dergelijke materialen kan je best thuis laten. Het is niet onze verantwoordelijkheid als je deze stuk doet of kwijt raakt. Voor de jongste takken mag een GSM helemaal niet. Indien uw zoon/dochter deze toch nodig heeft, breng de leiding dan zeker op de hoogte.