Startdag

Startdag 2023

Heeft jou zoon en/of dochter zin om in het scoutingavontuur te stappen, dan ben je altijd welkom op onze startdag, deze zal doorgaan op zondag 17 september. Vanaf 13 uur zijn er infostandjes per tak voorzien waar je al uw vragen kan stellen. Hierna volgt de eerste scoutsactiviteit, waarbij de nieuwe leden een eerste kennismaking kunnen ervaren. De activiteit zelf zal vanaf 14u tot 17u doorgaan.

Na 17 uur is er nog de mogelijkheid om even te blijven plakken en de leiding van jouw kind te leren kennen. Dit kan samen met een hotdog en een drankje.

Hoe uw kind inschrijven?
Als uw kind nieuw is op onze scouts, kan u hem/haar inschrijven door het formulier onderaan deze pagina in te vullen. Via deze manier heeft de leiding de belangrijke contactgegevens om u verdere informatie toe te sturen. Uw kind is pas definitief ingeschreven wanneer ook het lidgeld van €43 is betaald.

Is uw kind al meerdere jaren lid van onze scouts? Dan is het voldoende om het lidgeld van dit jaar te storten op ons rekeningnummer. Daarnaast vragen wij ook om de medische gegevens via de Groepsadministratie nog eens na te kijken, zodat alle informatie zeker up-to-date is.

Lidgeld

Door lidgeld te betalen, word je lid van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Dit lidgeld dient voor meer dan alleen verzekering. Om onze plaatselijke scouts- en gidsenwerking te ondersteunen staat er een hele pedagogische en administratieve staf klaar. Deze ondersteuning bestaat zowel uit vrijwilligers die allerlei projecten coördineren als vormingsmomenten en begeleiding voor de leiding, alsook het ontwerpen van websites of het verzorgen van public relations. Maar ook het afsluiten van goede verzekeringspolissen, het verzorgen van de ledenadministratie en het opmaken en versturen van facturen behoren tot die ondersteunende taken. Om deze ondersteunende diensten te kunnen aanbieden voor een scouts- en gidsenwerking voor heel Vlaanderen zijn er dan ook centjes nodig. Het lidgeld is naast overheidssubsidies de belangrijkste bron van inkomsten waar Scouts en Gidsen Vlaanderen kan over beschikken.

Het lidgeld aan Scouts en Gidsen Vlaanderen is een standaardbedrag. Onze scoutsgroep verhoogt dat bedrag met 3 euro om onze eigen kosten te verrekenen. Hiervoor krijgen jullie in ruil het jaarteken, drinken op zondagactiviteiten en knotsgekke activiteiten. Uw kind is pas definitief ingeschreven wanneer dit lidgeld is betaald.

Is het moeilijk om dit bedrag in 1 keer te storten? Dan kan u dit ook in verschillende schijven betalen. Er bestaat ook altijd de mogelijkheid om verminderd lidgeld aan te vragen, dit bedraagt dan 11,60 euro voor een heel scoutsjaar. Neem dan contact op met de groepsleiding zodat zij hiervan op de hoogte zijn. Bekijk ook zeker volgende info: https://www.scoutsbets.be/financiele-ondersteuning/

Wij hopen dat deze en andere kosten van scouting betaalbaar zijn voor u. Mocht dat niet zo zijn, dan zoekt de groepsleiding in alle vertrouwen graag mee naar een oplossing hiervoor.

Online inschrijven is mogelijk door onderstaand formulier in te vullen. Let op, uw inschrijving is pas definitief wanneer het lidgeld ook is gestort. Indien uw kind de eerste drie activiteiten wil komen proberen, zonder al definitief een keuze te maken, raden wij toch aan om deze gegevens ook in te vullen, zodat wij jullie altijd kunnen contacteren, moest dit nodig zijn.